* Після перших батьківських зборів - 7 Вересня 2012 - Розумники і розумниці.Сайт 4-Б кл. КСШ№118 м.Кривий Ріг
Вихід Вхід Реєстрація

Меню сайту
Хмаринка тегів
Block title
Block content
Форма входу
Освітні сайти

Головна » 2012 » Вересень » 7 » Після перших батьківських зборів
18:10
Після перших батьківських зборів
Я беру твою руку, дитино маленька,
Щиро, бережно й ніжно в долоні свої.
Поведу через казку, не бійся, рідненька,
В незвідані далі, далекі краї. 
Будем разом усюди ми там мандрувати,
Перешкоди долати ми будем щодень,
Я навчу тебе мислити і рахувати,
Читати, й писати, співати пісень.
Тож давай свою руку, і я обіцяю,
Станем друзями всі ми на довгі роки!

Шановні батьки найменших школярів!

          Вступ до школи  є переломним моментом у житті Вашої дитини. Він пов`язаний з новим етапом стосунків з оточенням (однолітками і дорослими), новим видом основної діяльності (навчальної а не ігрової).У житті дитини змінюється все: обов’язки, оточення режим. Це "кризовий період” у житті дитини, і ця "криза” виявляється утому , що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. 
Процес адаптації до шкільного життя триває по-різному від 2 тижнів до 2-3 місяців (залежно від рівня їх готовності до школи, психофізіологічних особливостей та стану здоров’я). Вирішальну роль відіграє сформований у дошкільному віці рівень готовності до школи, або "шкільної зрілості”.
         Шкільна зрілість виявляється у:
-Інтелектуальна готовність дитини до школи, що передбачає володіння дитиною певною кількістю знань про явища навколишнього середовища, уміння порівнювати , класифікувати та узагальнювати ці знання, а також певний рівень розвитку пізнавальних здібностей у дитини(мислення, пам’яті, сприймання, уяви, уваги).
-Комунікативній готовності, що передбачає володіння навичками взаємодії з дорослими, однолітками , а саме 6 знання моральних норм та правил поведінки (вміння слухати не перебиваючи, вміння вибачати і вибачатися, співчувати, враховувати бажання та настрій інших людей тощо).
-Емоційно-вольовій готовності, що передбачає уміння:- робити не лише те , що подобається, а й те, що необхідно зробити (довільність поведінки);- поставити мету, виявити певні зусилля у випадку подолання перешкод, оцінювати результати своєї діяльності;- розуміти і адекватно виражати свої емоції;- свідомо підкорятись загальним правилам та вимогам;- уважно слухати й виконувати самостійно найпростіші усні вказівки дорослого;- самостійно діяти за зразком (точно відтворювати, діяти за аналогією).
-Мотиваційній готовності , що передбачає чітко сформовану позицію школяра, коли дитина:- має належне уявлення про школу; - позитивно ставиться до шкільних занять, загальноприйнятих норм дисципліни;- віддає перевагу урокам грамоти і лічби, а не заняттям дошкільного типу (малювання, фізкультура, трудове навчання тощо;- визнає авторитет учителя.
Сучасні дослідники встановили, що у школі дитина проводить 70 % свого активного життя протягом 12 років, але доведено, що лише 20— 40 % негативних впливів на психічне здоров'я ди¬тини пов'язані зі школою. 
Найважливішим для психічного здоров'я дитини є психологічний клімат родини, ставлення до дитини у сім'ї.Як же правильно виховувати дитину, щоб вона макси¬мально засвоїла право називатися людиною? Зрозуміло, що у кожній сім'ї існують свої традиції, принципи, норми та правила. Але, мабуть, немає сім'ї, в якій батьки не хотіли б бачити свою дитину доброю, щирою, доброзичливою, справедли¬вою. 
Не існує готових рецептів та моделей виховання, які можна було б, не змінюючи, «застосувати» до своєї дитини. Індивідуальне ставлення до дітей—це невід'ємне право кожного з батьків. Проте деякі рекомендації не будуть зайвими.
Виявляйте свою любов до дитини, дайте їй зрозуміти, що ви любитимете її завжди, за будь-яких обставин. Але слідкуйте за тим, щоб ваша любов не перетворилася на вседозволеність, встановить чіткі межі дозволеного і завжди неухильно дотримуйтеся встановлених заборон і дозволів.Повірте у неповторність і оригінальність вашої дитини. У те що вона єдина така у світі. Вона не може бути чиєюсь копією, зокрема вашою. Тому не варто вимагати від дитини повторення ваших досягнень, наслідування ваших здібностей і талантів. Дайте право прожити власне життя своїй дитині, досягти своїх результатів, своєї мети.Слід приймати дитину такою , яка вона є , зі всіма її вадами та чеснотами. Підкреслювати її сильні сторони, але вчинки оцінювати об» активно. Оцінювати потрібно не саму дитину , а її вчинки. Частіше хваліть дитину за її досягнення.Давайте можливість бути самостійній, не забирайте право на помилку, адже виправляючи свої помилки дитина вчиться. Радьте , як вчинити правильно, аргументуйте свої думки, розкриваючи наслідки вчинку і потім надайте право вибору.Чітко встановіть права і обов’язки дитини у сім’ї (відповідно до її віку і можливостей).Демонструйте оптимізм .Виражайте впевненість у хорошому результаті, у можливостях дитини – цим ви укріплюєте віру дитини в себе, сприяйте позитивному ставленню до світу і оточення, зміцнюючи її психічне здоров’я .
Велике значення для адаптації до школи в цьому віці має правильний режим дня. Для правильного режиму дня необхідно12 годин сну з урахуванням обіднього (1-1,5 год.) для відновлення сил. Після школи відпочинок 2-3 години (обідній сон) .Найпродуктивніший час для приготування уроків - з 15 до 16 години. Заняття ввечері будуть безрезультатні, завтра доведеться починати з початку. Після 20 хвилин занять необхідно 10-15 хвилин "перерви”. Під час приготувань уроків не сидіть над дитиною, давайте можливість їй працювати самостійно, але якщо потрібна ваша допомога, наберіться терпіння. Необхідні спокійний тон та підтримка ( "не хвилюйся”, "давай з’ясуємо разом”, "я тобі допоможу”...), похвала, навіть якщо щось не вдається. Не акцентуйте увагу на оцінках (" не дарма з письма в тебе одні "2” та "3”).
Рекомендації батькам: 
1.Формуйте позитивне ставлення до школи;
2.Виявляйте інтерес до шкільних справ та успіхів дитини;
3.Формуйте адекватну самооцінку;
4.Не перевантажуйте дитину надмірними заняттями, чергуйте їх з грою;
5.Навчайте етичних норм спілкування з однолітками та дорослими;
6.Привчайте самостійно долати труднощі, які під силу подолати 6-річній дитині;
7.Частіше хваліть, а не докоряйте;
8.Пам'ятайте, що кожна людина має право на помилку;
9.Частіше згадуйте себе у дошкільному віці;
10. Любіть дитину безумовною любов’ю, приймайте її такою якою вона є.
Сподіваємось, що ці поради стануть корисними для Вас і Ваша дитина виросте врівноваженою та спокійною. 
Успіхів  і терпіння Вам!

В статті використані матеріали сайту http://school142.edu.kh.ua

Віднині інформація для батьків першокласників буде розміщуватися у розділі "ДЛЯ ТУРБОТЛИВИХ БАТЬКІВ"

Переглядів: 868 | Додав: Ann | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Вчимося вчитися
Українські Карпати
Лісостеп
Марк Твен
Мішані ліси (Полісся...
Азовське море
Чорне море
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні на сайті
Розумники і розумниці © 2024