Вихід Вхід Реєстрація

Меню сайту
Хмаринка тегів
Block title
Block content
Форма входу
Освітні сайти

Каталог статей

Головна » Статті » На допомогу класному керівнику » На допомогу класному керівнику

День ЦО
Мета: Познайомити учнів з правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях техногенного, природного характеру. Показати існуючі засоби захисту органів дихання, а саме протигаз: призначення, будова, правила користування; розширити словниковий запас дітей; розвивати увагу; виховувати правильну поведінку в екстремальних ситуаціях.
Обладнання: малюнки, протигаз, правила використання протигазом.
Хід уроку:
І Організація класу
ІІ Вступне слово.
- Діти. Прочитайте (написано на дошці) Цивільна оборона
- Як вирозумієте слово оборона?
- А цивільна?( цивільні люди т.б. мирне населення)
- Отже, цивільна оборона існує для того, щоб врятувати, захистити людей від стихійного лиха, аварій чи катастроф.
ІІІ Мотивація навчання
Сьогодні на уроці ви познайомитесь з правилами поведінки в надзвичайних ситуаціях, що таке, протигаз, для чого він, його будова, правила користування.
ІV Робота над новим матеріалом
- Які ж бувають стихійні лиха?
- Як ви розумієте слова:
Пожежа – це стихійне поширення вогню, що вийшов з-під контролю.
Землетрус – це раптові струси земної поверхні, які ми відчуваємо як поштовхи і коливання.( знайдіть малюнок)
Ураган – це вітер дуже руйнівної сили.
Повінь – затоплення суші водою, коли вода піднімається вище звичайного рівня.
Селі – притаманні гірській місцевості, це стрімкий рух з гір суміші води, каміння, піску і глини, вони затоплюють, знищують усе на своєму шляху.
Отже, стихійні лиха – це явище природи, які виникають раптово і призводять до порушення нормального життя, а іноді – до загибелі людей.
- Чи зустрічали ви такі слова: аварія, катастрофа.
Їх значення пояснюють учні.
Аварія – це порушення роботи певного механізму, що призводить до значних ушкоджень, ураження машини.
- Де може бути аварія? (на заводі, комбінаті, на кораблі)
- А чим відрізняється аварія від катастрофи?
Катастрофа – це аварія великих масштабів з трагічними наслідками.
- Вчора і позавчора передавали про землетрус в Китаї. Загинуло до 15тис. людей.
- А тепер пригадайте про яку велику катастрофу говорили, яка сталася 22 роки тому? Чорнобиль.
- Що вам відомо про цю трагедію?( вибухнув 4 реактор, що призвів до гибелі багатьох людей забруднилися території України, Росії, Білорусії)
- Недаремно, що ви мало знаєте, адже коли трапилось це лихо, вас не було ще на світі. І саме в цю ніч з 25 на 26 квітня 22 роки тому сталася аварія на Чорнобильській АС, вибухнув 4-й енергоблок.
Лихо чорним крилом накрило українську землю. На устах кожної людини появилось нове слово радіація.
Що це таке? це те, що рухається в просторі, як промінь світла, тобто, це політ дрібних частинок, ці частинки такі маленькі, що не можна їх порівняти з піщинками, з пилинками.
- Звичайно, одна частинка для людини — дрібниця, а ось якщо їх багато, тоді — біда. Радіація, якщо вона велика, дуже шкідлива для людини, тим більше страшно те, що ми не відчуваємо її за запахом, не бачимо очима.
- Їх ніщо не може зупинити, вони проходятъ крізь вікна, двері, вбиваючи здоров’я і життя людей — ці невидимі радіонуклеїди — забруднили, зробили непридатними для життя поля, луки, ліси, річки, села міста. Величезну територію було обгороджено дротом колючим, а людей переселено в інші місця.
(Вірші)
1. Не винен я, що все те сталось,
Що розкололась неба твердь,
Що золотом покриту галузь
Ми атомну впустили смерть.
2. Птахи складають гімн весні
Всміхаються до сонця квіти.
А пам’ять жене в моторошні дні
Гудуть жорстокі дзвони квітня.
3. За днями дні , мина повільно рік,
За днями дні — і другого немає
Нехай же лихо наше проминає
і в світі не повториться вовік.
4. Хай стане мир міцнішим у стократ
Хай над землею чисте небо буде.
Чорнобиль— попередження, набат,
Його уроків людство не забуде.
Чорнобиль…тепер це слово знає весь світ.
- Як ви вважаєте, через який орган людини радіація найшвидше попаде в середину нашого організму?(через ніс і рот)
Давайте простежимо за схемою, як це відбувається ( по схемі)
Спочатку людина вдихає повітря носом(1), тут воно очищається від пилу і мікробів, зігрівається. Через гортань(2), трахею(3) та бронхи(4) повітря потрапляє в легені(5,6), через них воно потрапляє у кров.
- Коли людина сама шкодить своїм легеням? (тютюновим димом)
- При якій аварії у нашому місті нам потрібно знати, як вберегти свої легені від отруєння?
Наше місто невелике, але у нас багато різних заводів, що забезпечені різними механізмами, які допомагають виготовляти продукцію — це ( показати малюнки молока та м’яса) молокозавод, м’ясокомбінат. Вони використовують таку речовину як аміак — ця речовина отруйна, і якщо необережно поводитись з нею, вона може стати причиною катастрофи, що приведе до отруєння людей.
Через Шепетівку проходять залізничні колії по яких перевозять різні вантажі, які теж можуть у разі аварії призвести до катастроф. І ще наше місто знаходиться недалеко від Хмельницької АЕС, яка також таїть загрозу людському життю.
Тому наступне наше завдання - познайомитись з …(показую)
- Що це? Де ви це бачили? Протигаз
- Фільтруючі протигази призначені для захисту органів дихання, обличчя та очей від отруйних і радіоактивних речовин та бактеріальних засобів.
Принцип дії фільтруючого протигазу ґрунтується на ізоляції органів дихання від забруднюючого
навколишнього середовища й очищення вдихну того повітря від токсичних аерозолів і парів у фільтруючо-поглинаючій системі.
Дитячі протигази ДП6М і ПДФ7 призначені для дітей віком від 1,5 року і старше.
Протигаз складається:
1- фільтруюча поглинальна коробка ;
2 -маска;
3 - з’єднувальна трубка;
4 – сумка для протигазу;
5 – спеціальний олівець.
Шолом-маска захищає обличчя й очі від ОР, СДОР, РП, БА, підводячи до органів дихання очищене повітря й викидаючи в атмосферу видихнуте повітря. Вона складається із корпусу, окулярного вузла, системи кріплення на голові та клапанної коробки.
Вона виготовляється із гуми сірого або чорного кольору. З’єднувальна трубка з’єднує шолом-маску протигаза із фільтруючо-поглинаючою коробкою. Вона зроблена із гуми, обтягнута трикотажем і має поперечні складки, які надають їй пружності та забезпечують проходження повітря при згині.
Сумка призначена для носіння, захисту та збереження протигаза.
(надіваю протигаз дитині)
Як довго можна знаходитись у протигазі?
Тривалість роботи у протигазі:
- при важкому фізичному навантаженні (біг, земляні роботи) – 40 хв.
- при середньому фізичному навантаженні (хода, обслуговування механізмів) – 60 хв.;
- при легкому фізичному навантаженні (перебування у стані спокою) – 180 хв.
Діти старшого віку надівають протигази самостійно. На дітей молодшої групи протигази надівають дорослі і зав’язують гарантійну тасьму.
- Як правильно одягнути протигаз?
При використанні протигаза необхідно:
1. Надіти сумку з протигазом через праве плече так, щоб вона була на лівому боці.
2. Відрегулювати за допомогою пряжки довжину плечового ременя так, аби його краї опинилися на рівні талії.
3. Затримати дихання, заплющити очі, вийняти шолом-маску, взяти її обома руками так, щоб великі пальці були ззовні, а решта – всередині.
4. Прикласти в нижню частину шолома підборіддя, різким рухом рук вгору і назад, натягнути шолом-маску на голову так, щоб не було складок, а окуляри розмістилися на рівні оцей;
5. Видихнути повітря, відкрити очі, продовжувати дихати.
Робота в групах
- Правильно одягнути протигаз одному учневі із групи. ( потім учасники міняються)
( Аналізую виконане)
- Коли потрібно користуватися протигазом?
- Хто сповіщає населення про факт небезпечної аварії, стихійного лиха? (радіо, телебачення та ін.)
- Для того, щоб населення своєчасно ввімкнуло радіо та телевізора, в помешканнях, на підприємствах, інших закладах існує сигналізація (сирени, ревуни, гудки).
Рев сирени означає: "Увага всім!”.
Робота в групах
І група ( Знайомить клас із діями при повітряній тривозі)
Повітряна тривога.
Вимикається подача газу, електричного струму. Робітники і службовці прямують до сховищ.
ІІ група ( Знайомить клас із діями при радіаційній небезпеці)
Радіаційна небезпека. Надіньте протигаз. Візьміть харчі, воду, предмети першої необхідності і прямуйте до сховища. При відсутності сховища надійним захистом можуть бути підвали і кам’яні споруди. А якщо ви сховалися у квартирі або на підприємстві, не гайте часу: зачиніть вікна, двері, заткніть усі щілини
ІІІ група ( Знайомить клас із діями при хімічній небезпеці)
Хімічна тривога. Якщо радіосигнал: "Увага! Увага! Громадяни! Хімічна тривога!” То почувши сигнал, надіньте протигаз, засоби захисту шкіри та сховайтеся у сховищі.
- Сховища залишити можна тільки після рішення місцевих органів Цивільної оборони і сигналу "Відбій повітряної тривоги”.
V Підсумок уроку
- А зараз я побачу, як ви засвоїли матеріал нашого уроку.
Розгадайте кросворд.
1. Політ дрібних невидимих частинок РАДІАЦІЯ
2. Орган дихання людини ЛЕГЕНІ
3. Засіб захисту органів дихання. ПРОТИГАЗ
4. Частина протигазу, яку одягають на голову
МАСКА
5. Сповіщає населення про небезпечну аварію, стихійне лихо РАДІО
- Добре! Молодці!
- А зараз послухайте і скажіть, що для людей є найбільшим багатством:
будинок, авто, коштовності, здоров’я, солодощі.
Отже, діти, бережіть своє здоров’я!
Складено членами методичного об’єднання вчителів початкових класів СЗОШ № 2 м.Шепетівки
Категорія: На допомогу класному керівнику | Додав: Ann (28.04.2011)
Переглядів: 2934 | Теги: правила поведінки в надзвичайних си | Рейтинг: 4.5/2
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Вчимося вчитися
Українські Карпати
Лісостеп
Марк Твен
Мішані ліси (Полісся...
Азовське море
Чорне море
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні на сайті
Розумники і розумниці © 2017