|
Каталог статей
Рекомендації щодо організації роботи науково-методичної проблеми області «Педагогічні стратегії розвитку інноваційної особистості»
І. Основні пріоритети:
1. Системне відстеження психолого-педагогічного статусу учнів та динаміки їх розвитку. 2. Моніторинг якості навчання та життєвої компетентності школяра. 3. Запровадження гнучких моделей організації навчальне - виховного процесу відповідно до здібностей та нахилів учнів. 4. Науково-методичне забезпечення переходу до профільного навчання. 5. Використання технологій продуктивного навчання з метою стимулювання креативності учнів. 6. Впровадження інформаційних технологій, активізація самостійної роботи школярів. 7. Формування позитивної мотивації до навчання та вибору майбутньої професії. 8. Допомога учням в оволодінні стратегією життєвого проектування та самореалізації особистості. 9. Розвиток інноваційного потенціалу інтелектуально обдарованих дітей. 10. Включення в освітній та інформаційний простір дітей з особливими погребами. 11. Зміцнення фізичного, психічного та психологічного здоров'я молоді, запровадження здоров’єзберігаючих освітніх технологій. 12. Організаційно-педагогічне забезпечення рівного доступу до якісної освіти.
ІІ. Спрямувати роботу психологічної служби на:
• створення цілісної системи психолого-педагогічного супроводу особистості учня на всіх етапах його розвитку; • систематичне відстеження психолого-педагогічного статусу учнів та динаміки їх психічного розвитку в процесі навчання; • створення соціально-психологічних умов для розвитку особистості та успішного навчання; • створення соціально-психологічних умов для надання допомоги учням, що мають проблеми у навчанні та психологічному розвитку; • психологічну підтримку стандартизації і профілізації освіти; •
забезпечення класних керівників, вчителів даними психолого-педагогічних
досліджень особистості учнів, рекомендаціями щодо стратегії і тактики
педагогічних впливів на них; • вдосконалення системи моніторингових психологічних досліджень.
III. Наукове-методичне забезпечення впровадження технологій продуктивного навчання
Основу
педагогічної стратегії розвитку інноваційної особистості складає
побудова продуктивної особистісно-орієнтованої системи навчання, яка
спирається на такі вихідні положення: • пріоритет індивідуальності,
самоцінності, самобутності дитини як активного носія суб'єктивного
досвіду, що склався задовго до впливу спеціально організованого
навчання в школі; • при конструюванні та реалізації освітнього процесу потрібна особлива робота вчителя для виявлення суб'єктивного досвіду кожного учня; •
в освітньому процесі відбувається «зустріч» суспільне - історичного
досвіду, що задається навчанням та суб'єктивного досвіду учня; •
розвиток учня як особистості (його соціалізація)відбувається на тільки
шляхом оволодіння ним нормативною діяльністю, а й через постійне
збагачення, перетворення суб'єктивного досвіду як важливого джерела
власного розвитку; • головним результатом учня повинно бути
формування пізнавальних здібностей на основі оволодіння відповідними
знаннями та уміннями.
Шкільним методичним об'єднанням рекомендувати:
1. На засіданнях ШМО розглянути теоретичні положення стратегії розвитку інноваційної особистості: • поняття інноваційна особистість; • поняття життєвої і освітньої компетентності школяра; • теорію психологічного супроводу розвитку особистості; • теоретичні основи методик і технологій продуктивного навчання; • методики впровадження інформаційних технологій навчання
2.
Глибоко вивчити зміст галузей Державного стандарту освіти з метою
побудови навчального процесу на якісно новому рівні на основі
компетентнісного підходу до навчання учнів, впровадження продуктивних
технологій навчання.
3. Ґрунтовно проаналізувати роботу вчителів-предметників за роки роботи над попередньою науково-методичною проблемою області.
4.
Провести діагностику рівня теоретичних і психологічних знань з питань
основних положень технологій продуктивного навчання психологічного
супроводу розвитку учня.
5. Провести всебічний аналіз
результатів освітнього процесу з предмету, забезпечення вчителями
досягнення всіма учнями рівня державного стандарту освіти, створення
умов для навчання на продвинутому рівні учням з високими навчальними
можливостями.
6. Спрямувати роботу ШМО на підвищення якості
навченості учнів на основі проблемного аналізу даних моніторингових
досліджень рівня предметної підготовки, результатів ДПА через
технологізацію навчального процесу і впровадження компетентнісного
підходу до навчання.
7. Провести експертизу нових додаткових навчальних курсів і програм, освітніх технологій і методик, які використовують вчителі. За матеріалами сайту http://yrok.at.ua/publ
Джерело: http://sites.google.com/site/kreavid/home |
Категорія: Інновації в освіті | Додав: Ann (11.08.2010)
|
Переглядів: 2774
| Рейтинг: 1.0/1 |
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі. [ Реєстрація | Вхід ]
|
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0
Сьогодні на сайті
|
| | |