Вихід Вхід Реєстрація

Меню сайту
Хмаринка тегів
Block title
Block content
Форма входу
Освітні сайти

Каталог статей

Головна » Статті » Вчительська вежа » Методична скарбничка

Критерії і об'єкти оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу. УКРАЇНСЬКА МОВА І МОВИ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН. МОВА НАВЧАННЯ
УКРАЇНСЬКА МОВА І МОВИ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН
МОВА НАВЧАННЯ
В основу розробки критеріїв і норм оцінювання навчальних досягнень молодших школярів з мови навчання (української та мов національних меншин) покладено компетентнісний підхід до побудови шкільного мовного курсу, який передбачає розвиток в учнів умінь ефективно користуватися мовою з метою розв'язання комунікативних завдань. Для цього важливо забезпечити таке співвідношення мовної теорії і мовної практики, за якого пріоритетним є розвиток умінь мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письма. Вивчення мовної теорії, формування знань про мову підпорядковуються завданням розвитку мовлення.
З огляду на зазначене об'єктами перевірки й оцінювання навчальних досягнень учнів з мови навчання є:
- мовленнєві уміння з чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письма;
- знання про мову і мовлення, мовні уміння й навички;
- орфографічні і пунктуаційні вміння й навички;
- графічні навички письма, техніка, швидкість письма, культура оформлення письмових робіт.
І. Оцінювання умінь і навичок мовленнєвої діяльності

1. Аудіювання (слухання і розуміння прослуханого)
Перевірка аудіативних умінь здійснюється фронтально в 2-4 класах у кінці кожного семестру.
Для цього використовується незнайомий текст художнього стилю і запитання з варіантами відповіді. У 2 класі пропонується 4 запитання з двома варіантами відповіді на кожне.
У 2 класі за кожну правильну відповідь на запитання учень одержує 3 бали.

2. Говоріння і письмо (діалогічне та монологічне висловлювання)
Перевірка сформованості усного (діалогічного і монологічного) мовлення здійснюється індивідуально в 2-4 класах наприкінці кожного семестру.
Рівень сформованості діалогічного мовлення в 2-4 класах рекомендується перевіряти у першому семестрі.

3. Монологічне мовлення

Перевірку усного монологічного мовлення рекомендується здійснювати в 2-4 класах у другому семестрі. У 2 класі перевіряється вміння будувати усний переказ.
За усне висловлювання (переказ, твір) ставиться одна оцінка - за зміст.

4. Читання

У 2-4 класах сформованість читацьких умінь перевіряється на уроках читання.

ІІ. Оцінювання знань з мови, мовних умінь і навичок

Оцінювання мовних знань і вмінь здійснюється в 2-4 класах не менше як двічі на семестр після вивчення певної теми (невеликі за обсягом теми можна об'єднувати, а великі - перевіряти за логічно завершеними частинами).
Для перевірки пропонуються завдання двох типів: 1) завдання, які передбачають вибір одного із запропонованих варіантів відповіді; 2) завдання, що передбачають виконання без опори на запропоновані варіанти відповіді (самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, побудову речень тощо).
У 2 класі учням пропонується чотири завдання: три завдання першого типу (з трьома варіантами відповіді на кожне) і одне - другого типу. За кожне правильно виконане завдання учень одержує три бали. (якщо завдання виконане частково, то учневі зараховується один бал).

ІІІ. Оцінювання орфографічних і пунктуаційних умінь

Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності є контрольне списування і контрольний текстовий диктант. Контрольне списування проводиться в 2-4 класах - на кінець кожного семестру. Контрольний диктант проводиться: в 2 класі - один раз у кінці першого семестру і двічі в другому семестрі.

ІV. Оцінювання графічних навичок письма,
техніки, швидкості письма, культури оформлення письмових робіт

Графічні навички письма, техніка, швидкість письма і культура оформлення письмових робіт перевіряються шляхом списування з друкованого тексту. В 2-4 класах списування проводиться у кінці кожного семестру.
За списаний текст виставляється дві оцінки: одна за грамотність, друга - каліграфію, швидкість і культуру оформлення письмової роботи.
Грамотність оцінюється за такими самими критеріями, що й диктант.
У 2-4 класах здійснюється перевірка графічних навичок: форми, розміру, нахилу, поєднання літер; культури оформлення письмової роботи і швидкості письма.
Дотримання норм за кожним із зазначених параметрів оцінюється двома балами (в сумі буде 12 балів). За незначне відхилення від норми за тим чи іншим параметром знімається 1 бал, за значне - 2 бали. Щодо швидкості письма, то незначним вважається відхилення від меншого показника норми (2 клас - 15-20 слів) на 1-5 знаків, значним - на 5 та більше знаків.

Для ознайомлення з критеріями оцінювання перейдіть за адресою

http://ostriv.in.ua
V. Зведений перелік перевірних робіт, які проводяться у 2 класі

Вид перевірки              І семестр               ІІ семестр
Аудіювання                       1                             1
Діалог                                1                             -
Усний переказ                   –                             1
Усний твір                          -                             -
Письмовий переказ             -                             -
Перевірка мовних знань

і вмінь                                2                             2
Диктант                              1                             2
Списування                        1                             1

Загальна кількість перевірок

6                           7





Джерело: http://ostriv.in.ua
Категорія: Методична скарбничка | Додав: Ann (19.08.2009) | Автор: Дрябіна Г.М. E W
Переглядів: 9898 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 5.0/2
Всього коментарів: 4
0
4   [Материал]
Дякую за вичерпну інформацію.

0
2   [Материал]
Тому хотілся б дізнатись, якої кількості перевірок триматися, з огляду на те, яка саме ця кількість(6 і 7) НЕ затверджена Міністерством, чи та, що зазначена в Листі № 1/9-532 від 11.09.2007(там їх 2 і 6 відповідно). Я розумію, що кількість перевірок орієнтовна, але мене бентежить такий величезний розрив між вищезазначеними кількостями перевірок.

0
3   [Материал]
При складанні цієї статті я користувалася Наказом МОН України № 755 від 20.08.2008 "Про затвердження критеріїв оцінювання
навчальних досягнень учнів початкової школи". Цей документ є пріоритетним відносно названих Вами, оскільки є наказом, а не листом і датується пізніше. В будь якому випадку доречно буде узгодити питання кількості перевірних робіт з адміністрацієї Вашого закладу, аргументуючи свою точку зору документами. Бажаю успіхів!

0
1   [Материал]
Вибачте, а чи могли б Ви точніше вказати джерело інформації, оскільки наведену Вами кількість перевірок особисто я знайшла у Методичних рекомендаціях щодо ведення класного журналу у початковій школі, виданих районним методичним кабінетом відділу освіти Ставищенської РДА та Черкаським обласним інститутом післядипломної освіти педагогічних працівників.
Погодьтеся, що жоден із цих шанованих закладів не є Міністерством освіти і науки України. Тому хотілся б дізнатись, якої кількості перевірок триматися, з огляду на те, яка саме ця кількість(6 і 7) затверджена Міністерством, чи та, що зазначена в Листі № 1/9-532 від 11.09.2007(там їх 2 і 6 відповідно). Я розумію, що кількість перевірок орієнтовна, але мене бентежить такий величезний розрив між вищезазначеними кількостями перевірок.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Вчимося вчитися
Українські Карпати
Лісостеп
Марк Твен
Мішані ліси (Полісся...
Азовське море
Чорне море
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні на сайті
Розумники і розумниці © 2024