Вихід Вхід Реєстрація

Меню сайту
Хмаринка тегів
Block title
Block content
Форма входу
Освітні сайти

Каталог статей

Головна » Статті » Вчительська вежа » Методична скарбничка

Об’єкти і критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу.УКРАЇНСЬКА МОВА в школах з навчанням мовами національних меншин.
Основною ціллю навчання української мови як державної у школах зазначеного типу є формування умінь спілкуватися в усній і писемній формах, що передбачає засвоєння певного кола знань з мови й мовних умінь і навичок (фонетичних, лексичних, граматичних). Виходячи з цього, об'єктами перевірки й оцінювання навчальних досягнень є:
- усі види мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читання, письмо);
- мовні уміння і навички (уміння побудувати словосполучення, змінивши закінчення, утворити споріднені, дібрати синоніми тощо);
- графічні (Графічні уміння - уміння вживати букви українського алфавіту), орфографічні й пунктуаційні уміння і навички;
- читацькі уміння та етнокультурознавчі знання.

I. Перевірка й оцінювання навичок мовленнєвої діяльності

1. Аудіювання (слухання і говоріння прочитаного)
Перевіряються уміння сприймати на слух незнайомий текст і розуміти його з одного-двох прослуховувань (у 1-2 класах) .
У 1 класі перевіряється розуміння фактичного змісту (про кого, що розповідається, що саме). У 2- 4 класах, крім фактичного змісту, перевіряється розуміння:
- основної думки;
- причинно-наслідкових зв'язків;
- виражально-зображувальних засобів тексту (починаючи з 3 класу).
Матеріалом для контрольної перевірки сформованості аудіативних умінь є зв'язний текст (невелика за розміром казка або уривок, оповідання, сюжетний вірш). За результатами перевірки визначаються бали та рівні аудіювання.

Обсяги текстів для аудіювання та часу їх звучання
Клас            Кількість слів                Час звучання (у хвилинах)
  2                      120-160                                    1,5-2

Перевірка й оцінювання аудіативних умінь
Перевірка аудіативних умінь проводиться фронтально.
Для перевірки розуміння сприйнятого на слух тексту використовують серію запитань з варіантами відповідей на них, серед яких одна правильна.
У 1-2 класах пропонується 4 запитання, відповіді на які можуть бути словесні - "так”, "ні”, або з допомогою карток із знаками +, -.
Правильна відповідь на кожне запитання у 1-2 класах оцінюється вербально.

II. Говоріння (діалогічне й усне монологічне мовлення)

1. Діалогічне мовлення
Одиницями контролю є уміння:
- складати й розігрувати діалог відповідно до запропонованої ситуації (теми) й мети спілкування (мовленнєвого завдання);
- додержуватись правил етикету (не перебивати співрозмовника,
- уважно слухати, дивлячись у вічі);
- вживати етикетну лексику й українські форми звертання;
- дотримуватись норм української літературної мови.

Кількість реплік під час діалогічного мовлення
Клас                 Обсяги діалогів (кількість реплік)
   2                     3-4 без етикетної лексики (з етикетною лексикою)

Уміння діалогічного мовлення у 2-4 класах перевіряється в І семестрі.

2. Усне монологічне мовлення
Починаючи з 1-го класу формуються уміння монологічного мовлення: від дослівного переказування, творення тексту за аналогією (1-2 кл.) - до розповіді за опорними словами, малюнком, малюнком і опорними словами, малюнком і планом та без нього з орієнтацією на слухача чи слухачів (Методика перевірки така ж, як і мови навчання).
У 1-2 кл. у кінці навчального року перевіряються уміння переказувати дослівно (близько до тексту) текст, сприйнятий на слух або прочитаний самостійно (3-4 кл.).
Під час оцінювання враховуються такі критерії:
- самостійність (міра допомоги) під час переказування тексту чи його побудови;
- рівень розкриття теми;
- змістовність, логіка викладу, стилістична вправність;
- орфоепічна, граматична й лексична правильність мовлення.
Усний переказ (1-2 (3) кл.). Для переказування близько до тексту добирається невеликий за обсягом художній текст-розповідь, який читається вчителем двічі безпосередньо перед перевіркою рівня умінь монологічного мовлення. 


Обсяги текстів для дослівного переказування
(враховуються повнозначні слова)
Клас                 Кількість слів
  2                    46-55 (45-50)

III. Читання

Перевірка умінь читати вголос правильно, свідомо, плавно, з нормальною для усного мовлення швидкістю у школах з російською і польською мовою навчання розпочинається у 2 класі з другої половини ІІ семестру. У школах з мовами навчання інших національних меншин - з 3 класу (ІІ семестр). Протягом ІІ семестру кожен учень (учениця) повинні мати одну оцінку за читання вголос.
Перевірка умінь читати вголос здійснюється індивідуально. Для цього учневі пропонується для читання прозовий чи віршований текст, в тому числі й українознавчого характеру, який опрацьовувався на попередніх уроках, і дається завдання прочитати його вголос перед класом. Після читання у 2 (3) класі ставиться 4 запитання, правильна відповідь на які оцінюється 3 балами, а в 3-4 (4) класах - 6 запитань, правильна відповідь на які оцінюється 2 балами, з варіантами відповідей (тести) для з'ясування розуміння змісту прочитаного, основної думки, значення окремих слів та виразів.
Для читання добираються невеликі за обсягом тексти чи закінчені уривки текстів або більший текст, поділений на частини для читання кожної окремим учнем. 


Орієнтовна кількість слів у текстах для читання вголос
Клас               Кількість слів
  2                       35- 45

Швидкість читання вголос не вимірюється. Орієнтиром є плавне читання з нормальною для усного мовлення швидкістю. У 2 (3) класі допускається поскладове прочитування окремих багатоскладових слів.
Етнокультурознавчі знання (знання і розуміння прислів'їв, загадок, знання дитячих народних пісень, ігор, казок, українських народних свят), а також імен і прізвищ визначених українських письменників та їх творів, які вивчалися на уроках, перевіряються на уроках читання згідно вимог програми й окремими балами не оцінюються.

ІV. Письмо

Починаючи з 2 класу, в учнів формуються уміння і навички писати, вживаючи букви українського алфавіту. Якість їх сформованості перевіряється у школах з російською мовою навчання в кінці навчального року у 2 класі, а в школах з іншими національними мовами, починаючи з ІІ семестру 3-го класу, шляхом списування тексту.

Оцінювання навичок письма у 2 класі

І Початковий
Учень (учениця) виконав(-ла) роботу, але неохайно. Допущено понад 10 (9, 8) помилок, в тому числі на вживання букв українського алфавіту та на пропуск, перестановку букв.
ІІ Середній
Учень (учениця) пише в основному акуратно, каліграфічно. Однак допущено до 8 (7, 6) помилок у вживанні букв українського алфавіту та на пропуск, перестановку букв.
ІІІ Достатній
Учень (учениця) пише акуратно, каліграфічно. Допускає до 5 (4, 3) помилок у вживанні букв українського алфавіту чи на пропуск, перестановку букв.
ІV Високий
Учень (учениця) пише акуратно, каліграфічно, грамотно, правильно вживає букви українського алфавіту. При цьому може допустити до 2 помилок на їх заміну, пропуск чи перестановку, або не допускає їх зовсім.

Зведений перелік перевірних робіт, які проводяться у 2 класі

Види навчальної діяльності          І семестр                 ІІ семестр
Аудіювання                                       1                              1
Діалог                                               1                               -
Монолог. Усний переказ                    –                               1
Письмо                                              -                               1



Джерело: http://ostriv.in.ua
Категорія: Методична скарбничка | Додав: Ann (19.08.2009) | Автор: Дрябіна Г.М. E W
Переглядів: 6093 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Вчимося вчитися
Українські Карпати
Лісостеп
Марк Твен
Мішані ліси (Полісся...
Азовське море
Чорне море
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

Сьогодні на сайті
Розумники і розумниці © 2017