Вихід Вхід Реєстрація

Меню сайту
Хмаринка тегів
Block title
Block content
Форма входу
Освітні сайти

Каталог статей

Головна » Статті » Вчительська вежа » Методична скарбничка

Позакласне читання в початковій школі

Книжкове оточення і активна самостійна робота з книжкою формує особистість, яка хоче зрозуміти навколишній світ і змінити його. Ввести дитину в оточуючі її різні сфери цього світу, навчити розуміти мову цих сфер, допомогти дитині, не запізнившись, визначити ту сферу, що найбільшою мірою відповідає її здібностям, структурі особистості, запитам і де вона тому може відразу і, звичайно, надалі проявити себе повно і всебічно – ось такою повинна бути мета навчально-виховного процесу на початковій ланці навчання у школі майбутнього. Досягти її нелегко, але необхідно.

За функціональною спрямованістю, поставленими метою і завданнями для кожного етапу формування читацької самостійності існує своя типова структура уроку позакласного читання.

 

Початковий етап

1. Розв’язання завдань з орієнтування в групі книжок з метою вибору необхідної книжки за вказаною вчителем ознакою (3 хв.).

2. Читання книжки (твору) вчителем вголос (7 хв.).

3. Бесіда-роздуми над прослуханим (4-5 хв.).

4. Самостійне знайомство учнів із новою книжкою як засіб підготовки до наступного читання (5 хв.).

5. Читання учнями твору вказаного вчителем (10-13 хв.).

6. Вияв і оцінка якості самостійного читання-розгляду незнайомої книжки (10 хв.).

7. Рекомендації до самостійної позаурочної індивідуальної (колективної) діяльності з книжками(1-2 хв.).

 

Основний і завершальний етапи

1. Колективна робота з книжками, прочитаними до уроку; визначення книжок для всебічного аналізу і обговорення (5-7 хв.).

2. Бесіда про героїв прочитаних книжок, авторів книжок (30 хв.).

3. Доповнення, розширення, уточнення читацького досвіду дітей учителем (5-7 хв.).

4. Домашнє завдання (1-2 хв.).

 

Примітка. Творчість при підготовці і проведенні уроків позакласного читання повинна проявлятися не в зміні типової структури уроку, а у доборі навчального матеріалу і прийомів навчання, в майстерності втілення і реалізації методичного задуму.

 

Завершуючи навчання у початковій школі, діти повинні знати:

види доступної літератури – художньої, науково-пізнавальної, довідкової, періодичної, публіцистичної;

можливі теми читання;

зовнішні ознаки книжки і різні типи позатекстової інформації;

правила гігієни читання.

Повинні вміти:

ставити для себе мету звернення до книжок;

звертатися за бібліотечно-бібліографічною допомогою;

переглядати якомога більше книжок з метою вибору книжки для читання;

визначити для себе зовнішні показники змісту книжки і, орієнтуючись на них, здійснювати прогнозування змісту книжки;

вибирати книжку, яка найбільше відповідає поставленій меті;

усвідомити зміст вибраної книжки, максимально використовуючи свої читацькі можливості;

дотримуватися при самостійній роботі з книжкою правил гігієни читання.

http://mir-shkola.ucoz.ua/

 



Джерело: http://teacher.at.ua
Категорія: Методична скарбничка | Додав: Ann (22.04.2010) W
Переглядів: 3938 | Теги: Позакласне читання | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Пошук
Вчимося вчитися
Українські Карпати
Лісостеп
Марк Твен
Мішані ліси (Полісся...
Азовське море
Чорне море
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні на сайті
Розумники і розумниці © 2024