Створивши
сприятливе середовище, можна підвищити коефіцієнт розумового розвитку
малюка на 25-30 одиниць чи, навпаки, знизити його на 50-80 одиниць,
якщо життя дитини нудне, одноманітне, безрадісне. Тому не гайте часу. У ранньому дитинстві мозок найкраще сприймає нове, накопичує знання. Пізніше засвоїти їх набагато важче. Пильнуйте, щоб дитина не стала «телеманом». Телевізор,
відео, як злі чарівники, здатні вкрасти в неї години, дні, роки. За
соціологічними даними, малюк перебуває перед блакитним екраном у
середньому 50 годин на тиждень. Отож, на час вступу до школи він
витратив на сидіння біля екрану часу більше, ніж студент коледжу на
чотирирічне навчання. Перегляд телепередач гальмує в дітей
розвиток лівої півкулі головного мозку. А вона визначає розвиток
мовлення. Отож, з часом можуть виникнути ускладнення при спілкуванні. Телепередачам слід протиставити заняття спортом, музикою, читанням, корисною домашньою працею тощо.
- Привчайте дитину до праці.
Певною
мірою ви можете запрограмувати життєвий успіх своїх дітей. Отож,
подбайте, щоб вони без примусу набули трудових навичок, допоможіть
заповнити їхнє життя цікавими й корисними справами, що вимагають певних
зусиль на шляху до успіху. Хай вчаться долати труднощі, переконуються,
що можуть впоратися з будь-якою справою. Але все це має бути цікавою, захоплюючою грою, а не важкою необхідністю.
- Не робить за дітей те, що вони можутьзробити самі.
Нехай
все перепробують, нехай вчаться на власних помилках. Треба, щоб вони
якнайчастіше брали участь у сімейних нарадах. Нехай якнайраніше
привчаються робити щось для інших, зокрема те, що в них добре виходить.
- Спілкуйтеся з дітьми ! якщо у важку хвилину ви опинитеся поруч як
друг, дитина, можливо, довірить вам найпотаємніше і прислухається до
ваших порад.
- Навчіть дитину спілкуватися.
Є шість умов, за яких у дитини виробляються корисні навички : - щира любов до батьків ( дає відчуття захищеності ); - приязне ставлення до навколишніх ( не лише до близьких та рідних ); - зовнішня привабливість ( одяг, манери ); - можливість спостерігати правильне соціальне спілкування ( поведінка батьків, учителів, ровесників ); - висока самооцінка, а звідси – впевненість у собі ; - середній ( як мінімум ) запас слів, уміння підтримувати розмову. Діти
із високою самооцінкою, почуттям власної гідності, вмінням робити щось
краще за інших виховуються, як правило, у сім’ях, де до них ставлять
високі вимоги : дотримуватися порядку в домі, організовувати своє
дозвілля, гідно поводитися. Навчіть дитину шанувати сім’ю. Щоб виростити ніжних і люблячих дітей, оточіть їх піклуванням, ласкою з перших днів життя. Гармонійне
сімейне життя – це насамперед рівноправність у стосунках,
відповідальність перед коханою людиною, бажання робити для неї добро,
ніжність та взаємна повага.
Джерело: http://myclass.at.ua |