Вікові особливості другокласника.
В період 7-8 років відбувається активне освоєння учбової діяльності. Дитина, яку спонукають дорослі, починає вчитися оцінювати причини своїх досягнень і невдач, тобто розвивати пізнавальну рефлексію. Присутнє гостре бажання бути успішним в навчанні, що для дитяти означає «бути хорошим і улюбленим». Тому у деяких дітей з'являється тенденція до зниження самооцінки, наприклад малюк може думати про себе так: «Я поганий, тому що я погано пишу (читаю).» Ця тенденція може закріпитися, якщо дитя вважає, що батьків дуже засмучують його невдачі.
Слід мати на увазі, що у деяких дітей можливе зниження творчих здібностей, прагнення фантазувати за рахунок появи уміння діяти за зразком.
В цей час активно розвивається воля дитини. Він вчиться стримувати свої безпосередні імпульси, враховувати бажання інших людей. Починають розвиватися довільна увага і пам'ять. Але для тривалої концентрації дитяті потрібна зовнішня допомога: цікаві картинки, звукові сигнали, ігрові ситуації. Увага залежить не лише від волі дитини, але і від його темпераменту. Стійкість уваги знижується до кінця дня, тижня, учбової чверті, після захворювань.
Вчитель продовжує залишатися значимою фігурою. Але з'являється більш особове відношення до нього - прагнення до спілкування з ним на перервах, прогулянках.
З'являється здатність диференціювати особистісні якості однолітків.
У деяких другокласників може спостерігатися сильне прагнення до лідерства. Між деякими дітьми з'являється суперництво.
Починає розвиватися здібність до співпраці у іграх і навчанні. Діти вчаться домовлятися, поступатися один одному, розподіляти завдання без допомоги дорослих. Але це їм ще важко робити.
Дитина починає усвідомлювати свою роль в сім'ї, стосунки між батьками. Глибоко страждає, якщо вони його не задовольняють.