2 роки говорять розгорнутими реченнями;
здатні довго концентруватися на одному предметі або занятті, повертаючись до нього протягом декількох днів;
можуть концентруватися на чому-небудь і одночасно помічати, що відбувається навколо;
у 2,5 роки можуть брати участь у рольових іграх.
3 роки
словник досягає приблизно 1200—1500 слів, володіють найпростішими граматичними конструкціями;
деякі діти можуть читати дитячі книжки (самостійно або з невеликою допомогою дорослих, освоюючи читання) і дуже цим захоплені;
дуже цікаві, хочуть усе досліджувати, наполегливі в пошуках відповідей на запитання;
гарна пам'ять на речі і події, мають яскраві спогади про себе і події свого життя;
мають поняття про кількість і кількісні відношення (більше, менше, дорівнює);
як і інші діти, виявляють розходження статей і ролей, які чоловіки і жінки відіграють у житті;
розуміють близьких людей (приймають їх «роль» у грі, зображуючи маму або тата);
здатні розрізняти ознаки гарного і поганого настрою. Від трьох до п'яти років:
виявляють цілеспрямовану цікавість до головоломок, загадок; люблять малювати, вирізувати, склеювати; опановують письмом.
4 роки:
багато хто читають, від простих книжок переходять до читання книг для дошкільного віку;
уміють робити прості логічні висновки;
здатні помічати логічні помилки в дорослих;
оперують порівнянням двох об'єктів за допомогою третього (за допомогою палички можуть виміряти глибину калюж і порівняти їх);
здатні самостійно робити операції естетичного вибору: подобається — не подобається, краше — гірше;
розуміють зміни в навколишньому світі;
виявляють здатність вирішувати прості проблеми; »
виявляють гарну поінформованість про явища і події навколишнього світу: знають, з чого зроблені різні предмети, як роблять залізо, скло іт. д., їх цікавлять проблеми життя, народження;
до п'яти років обдаровані діти не завжди можуть розрізнити реальність і фантазію через яскравість уяви, вірять у казки і чарівництво.
5 років:
до п'яти років можуть робити додавання в межах десятка, віднімання в межах п'яти;
здатні самостійно робити прості висновки;
виявляють почуття гумору, розуміють гру слів і вміють цим користуватися у спілкуванні з іншими людьми;
здатні до переключення уваги і можуть сприймати одночасно і паралельно два джерела інформації, наприклад, читати книгу і слухати музику;
мають різнобічні інтереси, нерідко понад свій вік; для задоволення свого інтересу часто звертаються до дорослого;
допитливість не знає меж, поглинає нову інформацію, як губка, жадібні до всього нового і незвичайного;
здатні швидко засвоювати і використовувати нову інформацію: здається, дитина чула щось мимохідь, а вона раптом висловлює з цього приводу свою думку;
з різних джерел знають багато чого про проблеми, з якими самі не стикалися, можуть зрозуміти більш складні концепції, ніж їхні однолітки;
здатні до наслідування, добре копіюють поводження інших людей.
6 років:
здатні до узагальнення, використовують абстрактні поняття;
установлюють різнобічні зв'язки між предметами, людьми, навіть якщо ці зв'язки і не очевидні;
здатні до планування своїх дій: уявляють собі мету дії, засоби її досягнення, послідовність дій і кінцевий результат; часто практичну задачу вирішують спочатку подумки;
помічають розходження в усьому, навіть дрібні деталі не вислизають з-під їхньої уваги;
здатні передбачати хід подій (на інтуїтивному рівні);
гарна пам'ять, їм не потрібно для запам'ятовування багаторазових повторень;
критичність стосовно себе й інших людей (часто незадоволені результатами своєї роботи, прагнуть переробити, поліпшити її, помічають помилки в поводженні навколишніх людей);
проявляють творчість в усьому: оригінально, нестандартно діють, гнучко вирішують задачі, прагнуть виразити себе в різних сферах діяльності, зробити щось незвичайне по-своєму;
виявляють наполегливість у подоланні труднощів і перешкод у досягненні мети, неуспіх не бентежить їх.
Дії батьків:
забезпечити різноманітні матеріали, що відповідають власним інтересам дитини (книги, іграшки, загадки, фільми);
у дитини має бути спеціальне приміщення для занять і збереження іграшок;
на стінах кімнати — яскраві малюнки; у будинку — багато книг; у дитини — олівці, фарби, фломастери, кольоровий папір, ножиці, клей, шматочки тканини тощо;
привчати дитину до того, щоб вона прибирала своє робоче місце; ставте дитині стільки ж питань, скільки він ставить вам;
давати завдання, що розвивають уяву дитини, наприклад, «Незакінчені розповіді», коли дітям пропонується закінчити розпочату розповідь.
Джерело: http://yrok.at.ua/publ |