Місто мого дитинства /Дніпропетровськ/
Мета: Формувати
в учнів уявлення про Україну як незалежну державу, про усвідомлення
своєї приналежності до держави; формувати уявлення про рідне місто; створити у дітей емоційний настрій; викликати інтерес до пізнання рідного краю; розвивати спостережливість, зв’язне мовлення; виховувати любов до рідної землі.
Обладнання:
ілюстративний матеріал «Моя Батьківщина – Україна», фотографії рідного
міста, герб України, Дніпропетровська, ілюстрації, тематична павутинка,
підборка книжок по темі.
Хід уроку
Вчитель
Ось і знову дзвінок лунає, Мелодійно і срібно звучить. Він до класу дітей закликає, Щоб успішно вас знову вчить.
Підросли ви усі й зміцніли І цікавістю очі горять. Дай вам, Боже, здоров’я і сили, Щоб багато нового пізнать.
Учні
Знову школа дітей стрічає, Перше вересня надворі! Срібно-срібно дзвінок лунає, Ясне сонечко угорі.
Позбігались до школи діти, Бо ж до знань всі стежки ведуть. Сміх і радість повсюди, квіти… Світлі класи давно нас ждуть.
Здрастуй, рідна школо! Знов уроки, нові предмети, Ти давно нас ждеш, Добрі друзі, пісні У середині й довкола І відкриються знань секрети, Сяєш і цвітеш! Що їх школа дає для всіх.
Вчитель
– Ось і знову ми в школі, тепер уже на цілий рік старші. – Вітаю вас, діти, з початком нового навчального року! Школа
вас радісно зустріла чистеньким і затишним класом, світлими віконцями,
новими підручниками і готова турбуватися про вас, відкрити всім вам
секрети наук, ознайомити з новими предметами, збагатити міцними
знаннями, які необхідні в житті кожної людини. За літо ви зміцніли, подорослішали. А зараз я подивлюсь чи готові ви вже працювати. Відгадайте-но загадку:
Красивий, щедрий край І мова наша – солов’їна. Люби, шануй, оберігай Наш край, що зветься … /Україна /
– Якими словами в загадці названо нашу країну? – Які ще слова ви можете підібрати до неї?
Україна
– це наш рідний край. Великий, гарний, мальовничий. Треба йти два з
половиною місяці без зупину, щоб пройти цей простір з заходу на схід.
– Скільки років незалежності України ми святкували у серпні? – Яка мова є національною? – Як називають людей, які проживають на території України? Україна – це земля, на якій ви народилися, живете. Тут народилися і живуть ваші батьки, діди, жили прадіди. Україна – найдорожче, найрідніше, найкраще місце для кожного з нас. Україна – це наша домівка, школа, друзі, синє небо, ясні зорі, сонце,… все те, що рідне і близьке.
/Складання тематичної павутинки до слова Україна/
– Яка сама велика річка України? – Чи знаєте ви назву міста, в якому є присутня назва Дніпро? – А ми всі, які живемо у Дніпропетровську, називаємось?..
Я думаю, що майже всі ви народились у нашому чудовому місті. Це місто вашого дитинства. Це ваша мала батьківщина.
Дніпропетровськ – великий промисловий, науковий і культурний центр України. Наше місто має дуже цікаву історію.
Місто
засновано у 1776 році і названо Катеринославом на честь російської
імператриці ІІ. Збудовано воно на обох берегах Дніпра. Розвиток міста
пов'язаний із діяльністю багатьох видатних людей .
У 1926 році місто назвали Дніпропетровськом на честь видатної людини, нашого земляка – Григорія Івановича Петровського.
Пізніше Дніпропетровськ перетворюється на осередок промисловості та ракетобудівництва.
Сьогодні воно оновлюється і перетворюється на сучасне європейське місто, в якому мешкає більше мільйона людей.
Всі
люди у місті дотримуються певних правил спільного життя. Одне з цих
правил – дотримання правил дорожнього руху. Ми зробимо невеличку паузу і
трошки пограємо.
Фізкультхвилинка.
Гра «Світлофор” / Вчитель називає кольори світлофора у різному порядку, а учні на певний колір виконують дію. / Червоний – присісти біля парти, Жовтий – 2 рази плескають у долоні, зелений – тупають ногами. Кожна
людина має свідоцтво про народження, пізніше паспорт. Кожна держава має
свої національні символи, які люди шанують і бережуть. Три основні
національні символи України – герб, прапор і гімн. – Пригадайте, як виглядає герб України, яке слово в ньому зашифроване? – Який колір прапора нашої держави? – Чи знаєте ви якими словами починається гімн України? – Давайте розглянемо герб Дніпропетровська.
Мовні ігри:
Уявна подорож містом за фотоілюстраціями на дошці. Словесне малювання «Міста мого дитинства».
Я збудую місто – Сонячне і тихе. Хай його минає Усіляке лихо.
Хай живуть у ньому Хлопчики й дівчатка. Сни казкові сняться Всім любим маляткам.
Просторі стеляться путі, Навкруг широкий обрій. Нам все відкрито у житті, Аби учитись добре.
Намалюю Україну: Жовтий сонях і калину, Пишні верби над водою, Красну райдугу дугою.
Ще тополі край дороги, Степ широкий і розлогий, Білу хату і стежину, Ніжні мальви біля тину.
Жовте поле, небо синє, Сум у пісні журавлиній… Намалюю Україну – Нашу славну Батьківщину.
– Я бажаю вам у навчанні натхнення! –
Діти, вивчити все за один день неможливо, навіть за рік, за десять.
Людина має вчитися все життя! Тож, із сьогоднішнього дня наберіться
терпіння і бажання вчитися і хай вам щастить!
Джерело: http://teacher.at.ua |