При вирішенні проблеми педагогічного забезпечення креативна
педагогічна система базується на положенні про його вирішальну роль у
визначенні результативності діяльності закладу. Виходячи з цього, до
вчителів креативного навчального закладу ставляться високі вимоги.
При комплектації педагогічного колективу директор виходить з того, що вчителям повинні бути властиві:
- дружелюбність і чуйність;
- уміння розібратися в психологічних особливостях обдарованих дітей, відчуття їх потреб, інтересів, розуміння нахилів, терпіння;
- досвід роботи з дітьми (в тому числі і своїми особистими);
- високий рівень інтелекту;
- широке коло інтересів і вмінь;
- наявність крім педагогічної ще якоїсь освіти;
- живий, активний характер;
- розвинене почуття гумору, але без сарказму;
- гнучкість до перегляду своїх поглядів, постійному самовдосконаленню;
- готовність до виконання найрізноманітніших обов'язків, зв'язаних з навчанням обдарованих дітей;
- творчий нетрадиційний світогляд;
- висока цілеспрямованість;
- здібність до самоаналізу, самооцінки
- хороше здоров'я, життєстійкість;
- спеціальна післявузівська підготовка до роботи з обдарованими дітьми і готовність до подальшого придбання спеціальних знань.
Готовність педагога працювати в креативному навчальному закладі
передбачає також наявність у нього теоретичних знань і професійних
знань та умінь:
- здатність будувати індивідуалізоване навчання при узгодженні з результатами психологічного діагностичного обстеження дитини;
- використовувати концептуальну модель обдарованості, що допомагає охопити всі складності і тонкощі навчально-виховного процесу;
- розробляти та модифікувати навчальні програми;
- стимулювати пізнавальні, творчі здібності учнів;
- консультувати учнів і оцінювати їх успіхи.
Принципово важливою умовою визнання професійної концептуальної відповідності педагога в креативній педагогічній системі є:
- наявність педагогічної системи, що забезпечує креативний навчально-виховний процес;
- відкритість педагога до нового і здатність гнучко вдосконалювати свою педагогічну систему;
- готовність педагога до безкорисливих проявів.
Джерело: http://umni4ka.at.ua |