Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу. МАТЕМАТИКА.
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 2 класу
Оцінювання навчальних досягнень учнів 1 – 2 класів здійснюється вербально. За
рішенням педагогічної ради загальноосвітнього навчального закладу оцінювання
навчальних досягнень учнів 2 класу може здійснюватися за 12-бальною шкалою
(відповідно до критеріїв навчальних досягнень). Якщо навчальні досягнення учня
2 класу повністю відповідають критеріям певного рівня, ставиться його найвищий
бал. Коли учень припускається окремих неточностей, йому знижується оцінка на1-2
бали в межах рівня.
Математика
Об'єктами перевірки й оцінювання навчальних досягнень учнів з математики є знання, уміння та навички, засвоєння яких передбачено програмою з математики для початкової школи, здатність застосовувати вивчений матеріал під час розв'язування завдань. Знання, уміння і навички учнів з математики перевіряються в усній або письмовій формі.
Усна перевірка знань, умінь і навичок учнів з математики
Критеріями оцінювання усної перевірки результатів навчання учнів є: якості знань та умінь - повнота і глибина, конкретність і узагальненість, правильність, системність та систематичність, усвідомленість та автоматизація; культура мовлення - це послідовність викладу матеріалу, правильне вживання термінів, повнота у формулюванні висновків, згорнутість та розгорнутість і т.п.); суб'єктивні якості - самостійність, активність, швидкість, оперативність, гнучкість та міцність. Для ознайомлення з критеріями оцінювання усних відповідей учнів з математики перейдіть за адресою http://ostriv.in.ua.
Письмова перевірка знань, умінь і навичок учнів з математики
Критеріями оцінювання письмових робіт з математики є: правильність виконаної роботи та її обсяг.
Оцінювання письмових робіт з математики
І Початковий 1 Учень (учениця) виконує роботу частково; допускає у роботі 9 і більше помилок 2 Учень (учениця) допускає у роботі 8 грубих помилок, або правильно виконує 1/3 запропонованих завдань; 7 грубих та 2 негрубих; 6 грубих та 3-4 негрубих 3 Учень (учениця) допускає у роботі 7 грубих помилок; 6 грубих та 2 негрубих; 5 грубих та 3-4 негрубих II Середній 4 Учень (учениця) допускає у роботі 6 грубих помилок; 5 грубих та 2 негрубих; 4 грубих та 3 - 4 негрубих 5 Учень (учениця) допускає у роботі 5 грубих помилок, або правильно виконує 1/2 запропонованих завдань; 4 грубих та 1-2 негрубих; 3 грубі та 3-4 негрубі помилки 6 Учень (учениця) допускає у роботі 4 грубі помилки; 3 грубі та 2-3 негрубі; 2 грубі та 4 негрубі помилки III Достатній 7 Учень (учениця) допускає у роботі 3 грубі помилки; 1 грубу і 3-4 негрубі помилки; 2 грубі і 2 негрубі помилки 8 Учень (учениця) допускає у роботі 2 грубі помилки, або правильно виконує 2/3 запропонованих завдань; 1 груба і 2 негрубі помилки 9 Учень (учениця) допускає у роботі 1 грубу помилку; 2 негрубі помилки IV Високий 10 Учень (учениця) допускає у роботі 1 негрубу помилку, або 2-3 виправлення 11 У роботі -1-2 виправлення 12 Робота в повному обсязі виконана правильно і охайно
Під час перевірки математичних знань слід розрізняти грубі і негрубі помилки. До грубих помилок належать: - обчислювальні помилки в завданнях; - помилки у визначенні порядку виконання арифметичних дій; - неправильне розв'язання задачі (пропуск дій (дії)), неправильний добір дій (дії), зайві дії; - незакінчене розв'язання задачі чи прикладу; - невиконане завдання (не приступив до його виконання); - незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, існуючих залежностей, які лежать в основі завдань чи використовуються в ході їх виконання; - невідповідність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин виконаним діям та отриманим результатам; - невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов даним параметрам завдання. Негрубими помилками є: - нераціональні прийоми обчислення, якщо ставилась вимога скористатися такими прийомами; - неправильна побудова чи постановка запитань до дій (дії) під час розв'язання задачі; - неправильне чи неграмотне з точки зору стилістики або за змістом формулювання відповіді задачі; - неправильне списування даних (чисел, знаків) задачі з правильним її розв'язанням; - не закінчене (не доведене) до логічного кінця перетворення; - помилки у записах математичних термінів, символів; - відсутність відповіді у завданні або помилки у записі відповіді. Дві негрубі помилки вважають за одну грубу помилку. Охайні виправлення є недоліками роботи. Тривалість виконання перевірних письмових робіт: у 2-му класі початкової школи: І семестр - до 20 хв, II семестр - до 30 хв. За цей час учням треба встигнути не лише повністю виконати роботу, а й перевірити її.