Правила проведення Всеукраїнського інтерактивного природничого конкурсу "КОЛОСОК” для учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти України
Правила проведення Всеукраїнського інтерактивного природничого
конкурсу "КОЛОСОК” (далі за текстом "конкурс”) розроблено у
відповідності до Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з
базових і спеціальних дисциплін, турніри, конкурси-захисти
науково-дослідницьких робіт та конкурси фахової майстерності,
затвердженого Міністерством освіти і науки України 18.08.98 р. за № 305.
Мета конкурсу – зацікавити школярів природничими
науками, підтримати талановитих учнів, активізувати творчу діяльність
учителів, а також використавши досвід проведення конкурсу, допомогти
фахівцям у розробці методичних рекомендацій до навчальних програм та в
створенні нових підручників.
1. Організація конкурсу
- До участі в конкурсі запрошуються організовані групи учнів 2–10 класів шкіл, ліцеїв, гімназій та інших освітніх закладів;
- заявки приймаються на групу учнів від 10 чоловік і більше, до якої можуть входити представники однієї чи всіх вікових категорій;
- осередком проведення конкурсу є школа або інша освітня установа;
- умовою участі в конкурсі для освітньої установи є наявність координатора проведення конкурсу;
- координатори конкурсу реєструються Організаційним комітетом конкурсу;
- діяльність координатора може охоплювати декілька шкіл, усі школи міста, школи району, школи області;
- для участі в конкурсі учень реєструється у шкільного координатора;
- Заявку на участь у конкурсі шкільний координатор оформляє до 15 жовтня і передає міському (районному) координатору. До 20 жовтня районні
та міські координатори надсилають Заявку в Оргкомітет разом із
квитанцією про сплату благодійних внесків (див. Додаток 1 та Додаток 2).
2. Зміст і структура завдань
2.1. Тестові завдання
- Завдання складаються для учнів п’яти вікових категорій: 2, 3–4, 5–6, 7–8, 9–10 класи;
- учасникам конкурсу пропонується 5 тестових завдань для учнів 2
класів та 30 тестових завдань (для 3–10 класів), згрупованих у три
блоки:
"Наука і техніка”, у 2010 році – "Винаходи і відкриття в науці і техніці”; "Жива природа”, у 2010 році – "Патенти природи”; "Планета Земля” у 2010 році – "Географічні відкриття”.
- блок складається з 10 тестових завдань різного рівня складності:
4 завдання, кожне з яких оцінюється трьома балами, 4 завдання кожне з
яких оцінюється п’ятьма балами, та 2 завдання, кожне з яких оцінюється
вісьмома балами;
- до кожного завдання може бути три-п’ять відповідей, серед яких є лише одна правильна;
- вибрану відповідь учасники відмічають на бланку відповідей;
- відсутність відповіді або вибір двох чи більше варіантів відповіді оцінюється в 0 балів;
- максимальна кількість балів, яку може отримати учасник за роботу – 144 бали, за окремий блок – 48 балів.
2.2. Творчі завдання (акції)
- Щороку Оргкомітет оголошує тематику творчих завдань (акцій), які виконують усі бажаючі учасники конкурсу;
- творчі завдання надсилаються у друкованому вигляді в обсязі однієї
друкованої сторінки (літературні конкурси) або у вигляді одного аркуша
(малярські конкурси). Завдання необхідно підписати, вказавши прізвище,
ім’я автора, клас, школу, у якій учень навчається. Надіслані творчі завдання ОРГКОМІТЕТ не повертає;
- Творче завдання у 2010 році: "УРОК У ВІРШАХ”. Напишіть
вірш про об’єкти, явища, процеси і т. і., які ви вивчали на уроці
природознавства, фізики, хімії, біології, географії. Вкажіть тему
уроку, до якого ви склали вірш.
- Творчі завдання учасники надсилають упродовж року. Найцікавіші
матеріали щомісяця друкуються у науково-популярному природничому
журналі "КОЛОСОК”.
3. Порядок проведення конкурсу
3.1. Підготовчий етап
- Організаційний комітет надсилає рекламні матеріали координато-рам. Рекламні матеріали містять:
- дату проведення конкурсу;
- інструкцію для координатора;
- рекламний плакат;
- запитання для підготовки.
- координатор поширює інформацію про конкурс;
- координатор допомагає дітям і батькам у підготовці до конкурсу.
3.2. Проведення конкурсу на місцях
- Конкурс проводиться в один день в усіх регіонах України за однаковими завданнями для певної вікової групи дітей;
- місцеві осередки проведення конкурсу отримують завдання за кілька
днів до початку конкурсу, кількість листків із завданнями та бланків
відповідей висилається відповідно до Заявки на участь;
- перед початком конкурсу координатор проводить детальний інструктаж
учасників щодо заповнення бланка відповідей (ці правила висилаються
разом із завданнями);
- кожен учасник отримує лист із завданнями, який потім залишає собі,
та бланк для відповідей, який після завершення конкурсу віддає
координатору;
- головна вимога до учасників конкурсу – самостійна і чесна робота над завданнями;
- конкурс триває не більше 75 хвилин;
- координатор конкурсу може висловити свої зауваження щодо проведення конкурсу, заповнивши спеціальний бланк;
- після завершення роботи над завданнями координатор збирає бланки
відповідей, реєстраційні бланки учасників і передає районному
координатору у день проведення конкурсу. Наступного дня районний (міський) координатор надсилає матеріали для перевірки на адресу Оргкомітету;
- з усіма запитаннями щодо проведення конкурсу звертатись на адресу Організаційного комітету;
- у разі порушень правил проведення конкурсу на місцях учасники не отримують сертифікатів і призів.
4. Критерії оцінювання індивідуальних робіт учасників. Критерієм
оцінювання результатів є сумарна кількість балів, яку набрав учасник,
та кількість балів, набрана в межах одного блоку.
5. Командна першість.
У командній першості беруть участь ті освітні заклади, які представили
в певній віковій категорії від 10 осіб і більше. Наприклад, якщо школа
заявила 15 учасників у категорії "3–4 класи” і 8 учасників у категорії
"5–6 класи”, то в командній першості ця школа бере участь лише у
віковій категорії "3–4 класи”. Залік у командній першості проводиться
за 10-ма найкращими результатами всіх учасників команди в цій віковій
категорії.
6. Нагородження учасників конкурсу
- кожен учасник отримує сертифікат (сертифікати) конкурсу "КОЛОСОК”,
інформаційні матеріали конкурсу за два роки (біжучий та попередній), а
також 6 чисел журналу "КОЛОСОК” в електронному вигляді для підготовки
до наступних конкурсів;
- сертифікатом "ЗОЛОТИЙ КОЛОСОК – особиста першість” нагород-жуються
призери конкурсу, які набрали понад 80 % сумарної кількості балів;
- сертифікатом "CРІБНИЙ КОЛОСОК – особиста першість” нагород-жуються
лауреати конкурсу, які набрали понад 67 % кількості балів з окремого
блоку завдань;
- сертифікатом "ЗОЛОТИЙ КОЛОСОК – командна першість” нагород-жуються команди-переможці;
- до нагородження переможців конкурсу на місцях можуть залучатися спонсори.
7. Підведення підсумків конкурсу
- результати конкурсу оголошуються не пізніше, ніж через шість тижнів після його проведення;
- результати конкурсу, інформаційні матеріали в електронному вигляді
та сертифікати надсилаються в усі місцеві осередки проведення конкурсу;
координатор конкурсу передає інформацію усім учасникам та забезпечує
вручення сертифікатів у місячний термін після їх отримання.
- ОРГКОМІТЕТ КОНКУРСУ проводить статистичний аналіз результатів конкурсу;
- ОРГКОМІТЕТ КОНКУРСУ опрацьовує всі зауваження щодо проведення конкурсу та його завдань.
8. Підбір завдань конкурсу
- організатори конкурсу приймають від координаторів пропозиції щодо формування основного пакета завдань на наступний рік;
- до формування банку завдань конкурсу запрошуються досвідчені
вчителі та науковці. Прізвища авторів завдань вказуються у
інформаційних матеріалах.
9. Робочі органи. Для організації, проведення і підведення підсумків конкурсу створюється ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ КОМІТЕТ. Організаційний комітет конкурсу:
- підбирає завдання,
- налагоджує зв’язки з організаторами конкурсу в районах, містах, які в свою чергу співпрацюють із координаторами у школах;
- визначає дату проведення конкурсу;
- визначає правила проведення конкурсу;
- вносить зміни до ПОЛОЖЕННЯ про конкурс.
10. Оргкомітет збирає Координаційну раду
конкурсу для підведення підсумків конкурсу, презентації та поширення
результатів інноваційних проектів, планування майбутньої роботи і
врахування зауважень.
11. Джерела фінансування. Джерелом
фінансування проведення конкурсу є благодійні внески його учасників або
спонсорів на рахунок ЛМГО "Львівський інститут освіти”.
Голова Оргкомітету
|
|
Дарія Біда
|
26 березня 2010 року
|