УКРАЇНСЬКА МОВА І МОВИ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН
МОВА НАВЧАННЯ
В основу розробки критеріїв і норм оцінювання навчальних досягнень молодших школярів з мови навчання (української та мов національних меншин) покладено компетентнісний підхід до побудови шкільного мовного курсу, який передбачає розвиток в учнів умінь ефективно користуватися мовою з метою розв'язання комунікативних завдань. Для цього важливо забезпечити таке співвідношення мовної теорії і мовної практики, за якого пріоритетним є розвиток умінь мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письма. Вивчення мовної теорії, формування знань про мову підпорядковуються завданням розвитку мовлення. З огляду на зазначене об'єктами перевірки й оцінювання навчальних досягнень учнів з мови навчання є: - мовленнєві уміння з чотирьох видів мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання, письма; - знання про мову і мовлення, мовні уміння й навички; - орфографічні і пунктуаційні вміння й навички; - графічні навички письма, техніка, швидкість письма, культура оформлення письмових робіт. І. Оцінювання умінь і навичок мовленнєвої діяльності
1. Аудіювання (слухання і розуміння прослуханого) Перевірка аудіативних умінь здійснюється фронтально в 2-4 класах у кінці кожного семестру. Для цього використовується незнайомий текст художнього стилю і запитання з варіантами відповіді. У 2 класі пропонується 4 запитання з двома варіантами відповіді на кожне. У 2 класі за кожну правильну відповідь на запитання учень одержує 3 бали. 2. Говоріння і письмо (діалогічне та монологічне висловлювання) Перевірка сформованості усного (діалогічного і монологічного) мовлення здійснюється індивідуально в 2-4 класах наприкінці кожного семестру. Рівень сформованості діалогічного мовлення в 2-4 класах рекомендується перевіряти у першому семестрі. 3. Монологічне мовлення
Перевірку усного монологічного мовлення рекомендується здійснювати в 2-4 класах у другому семестрі. У 2 класі перевіряється вміння будувати усний переказ. За усне висловлювання (переказ, твір) ставиться одна оцінка - за зміст. 4. Читання У 2-4 класах сформованість читацьких умінь перевіряється на уроках читання. ІІ. Оцінювання знань з мови, мовних умінь і навичок
Оцінювання мовних знань і вмінь здійснюється в 2-4 класах не менше як двічі на семестр після вивчення певної теми (невеликі за обсягом теми можна об'єднувати, а великі - перевіряти за логічно завершеними частинами). Для перевірки пропонуються завдання двох типів: 1) завдання, які передбачають вибір одного із запропонованих варіантів відповіді; 2) завдання, що передбачають виконання без опори на запропоновані варіанти відповіді (самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, побудову речень тощо). У 2 класі учням пропонується чотири завдання: три завдання першого типу (з трьома варіантами відповіді на кожне) і одне - другого типу. За кожне правильно виконане завдання учень одержує три бали. (якщо завдання виконане частково, то учневі зараховується один бал). ІІІ. Оцінювання орфографічних і пунктуаційних умінь
Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності є контрольне списування і контрольний текстовий диктант. Контрольне списування проводиться в 2-4 класах - на кінець кожного семестру. Контрольний диктант проводиться: в 2 класі - один раз у кінці першого семестру і двічі в другому семестрі. ІV. Оцінювання графічних навичок письма, техніки, швидкості письма, культури оформлення письмових робіт
Графічні навички письма, техніка, швидкість письма і культура оформлення письмових робіт перевіряються шляхом списування з друкованого тексту. В 2-4 класах списування проводиться у кінці кожного семестру. За списаний текст виставляється дві оцінки: одна за грамотність, друга - каліграфію, швидкість і культуру оформлення письмової роботи. Грамотність оцінюється за такими самими критеріями, що й диктант. У 2-4 класах здійснюється перевірка графічних навичок: форми, розміру, нахилу, поєднання літер; культури оформлення письмової роботи і швидкості письма. Дотримання норм за кожним із зазначених параметрів оцінюється двома балами (в сумі буде 12 балів). За незначне відхилення від норми за тим чи іншим параметром знімається 1 бал, за значне - 2 бали. Щодо швидкості письма, то незначним вважається відхилення від меншого показника норми (2 клас - 15-20 слів) на 1-5 знаків, значним - на 5 та більше знаків.
Для ознайомлення з критеріями оцінювання перейдіть за адресою
http://ostriv.in.ua V. Зведений перелік перевірних робіт, які проводяться у 2 класі
Вид перевірки І семестр ІІ семестр Аудіювання 1 1 Діалог 1 - Усний переказ – 1 Усний твір - - Письмовий переказ - - Перевірка мовних знань
і вмінь 2 2 Диктант 1 2 Списування 1 1
Загальна кількість перевірок
6 7
Джерело: http://ostriv.in.ua |